Mereka menulis menerusi amalan, Saya menulis melalui perkataan

Sabtu, 17 Disember 2011

PERKAHWINAN "GAY" LELAKI MELAYU MALAYSIA PERTAMA!!

BERJAYA MELUKAKAN HATI RAMAI PIHAK!!!!!!!!!!!!!!!!!


Tahniah kerana menghancurkan harapan ibu bapa dan pihak yang memasang harapan tinggi terhadap anda di dunia ni. Lihat bawah ni :-




MAAF, MATA MEREKA TERPAKSA DI SENSORKAN


Nauzubillahimin zaliq. Namanya cukup baik *****. Tak peliklah jika dia seorang pelajar yang bijak. Tapi sayang, mungkin akademiknya cukup tapi didikan akhlak dan agama mungkin kurang.

Cukuplah tiga gambar neh. Memang merasa sedih dengan apa yang dilakukan oleh dia. Itu baru aku, sebagai orang luar. Belum lagi ibu bapa dia, individu yang paling sayangkan dia muka bumi. Hanya Allah swt je tahu perasaan kedua ibu bapa dia di atas perlakuan "pelik dan songsang" si dia ni.

Hmmmmm..... Yang salah tetap salah, kita perlu tegur, walau apa pun yang terjadi mak ayah kena ingat. Jangan abaikan mak ayah kita sebab tanpa mereka kita takkan wujud. Bukan nak berlagak pandai ataupun alim tapi jangan sesekali menghancurkan hati mak ayah kita. Neraka diamnya. 
Jangan biarkan akal menipu kita sebab tu semua tipu helah syaitan dan iblis untuk merosakkan anak-anak Adam

Untuk rekod, gambar ni bukan gambar curi. Laki dia sendiri [yeke laki? tah larh.. takan nak panggil bini pula ye tak?] yang mendedahkan gambar2 neh di blog / website peribadi sendiri. Dah dia sendiri sebar sebab tue orang tahu. Sebenarnya kebetulan dua, tiga hari lepas bapa dia masuk paper memberitahu tentang kehilangan anak dia. 

Dia bimbangkan akidah anak dia. Yang sebenarnya mereka lost contact sejak tahun 2009. Cuma maybe baru sekarang bapa dia bersedia untuk share perkara ni dengan orang luar. Maknanya awal2 dia dapat rasakan sesuatu. Sedih bapa dia.

Bila fikir2 balik maybe suatu hari bapa dia ataupun ahli keluarga dia yang lain akan terbaca story ni mesti rasa sedih sangat2. So tolong la kekawan, jaga bahasa kita. Sebab apa saya dapat lihat pada blognya terlalu banyak cacian yang dianggap melampau.  Memang kita geram lihat perlakuan dia, tapi janganlah bahasa2 kita menguriskan pula perasaan keluarga dia yang kita semua tahu adalah mereka yang paling tertekan dan sedih pada waktu ni.

Sebagai seorang pelajar yang cemerlang, kenapalah pilih hidup macam ni? Kenapa lah nak sedihkan perasaan keluarga sendiri dan mereka2 yang memasang harapan tinggi terhadap kamu? Untuk rekod korang, dia ni pelajar yang betul2 bijak. Dia pernah mendapat tajaan petronas untuk sambung belajar ke luar negara.  

Tapi petronas dah membatalkan tajaan tersebut. Yang menanggung kesemua kos yang pernah petronas keluarkan dulu sekarang ni ialah bapa dia sendiri. Sudahlah menyedihkan keluarga sendiri, tinggalkan hutang pula. Apa lah kering sangat hati dia ni.

Tolonglah, kalau ye pun benci sangat pada keluarga sendiri, tolonglah jumpa mereka buat kali terakhir. Sementara mereka masih hidup, sementara kamu masih hidup, jumpalah mereka buat kali terakhir. 

Sekurang2nya biarlah mereka meluahkan apa yang mereka rasakan selama kamu menghilang dan baru-baru ni telah pula berkahwin dengan seorang lelaki. Fikirlah, tanpa jasa mak bapa kamu bukan sapa2. Kamu x boleh putuskan hubungan dengan mak bapa dan ahli keluarga sendiri. Fikirlah masak2. Kejam pun sepatutnya ada limit, apatah lagi pada keluarga sendiri. 

Ya Allah..buka kan kembali hati hambamu ini kembali ke pangkal jalan. Jangan biarkan ia tersesat jauh sebelum terlambat. Tak tahu nak kata apa lagi. Sama-sama kita mndoakan supaya beliau sedar akan kesilapannya...

Sekian......


Blog yang mendedahkan gambar ni telah hilang tanpa dikesan.

Share:

0 comments:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.

Random Posts