Mereka menulis menerusi amalan, Saya menulis melalui perkataan

Khamis, 10 November 2011

SINGGAH MERATAH

Assalamualaikum.


Hehehe..hai..apa khabar..errr dah makan belum?? hahah..urmmm utk entry kali ni nak citer sal makan pulak lah...hahha...anda2 semua dah makan ke? Makan lah benda paling best untuk dinikmati... Kalau kat Sarawak ni mesti ramai yang ingat susah nak cari kedai2 makan seperti di semenanjung kan??


Anyway setelah hampir 2 tahun tinggal kat sini,macam2 kedai yang aku dah jumpa. Antaranya kedai nasi kerabu & sate kajang,, terubat jugaklah rindu nak makan sate. Yang paling latest aku berjaya juga temui kedai "IKAN BAKAR". Perghh punyalah payah nak cari ikan bakar kat sini yang betul2 sedap.


En. Awang Safri (Pen. Pengarah SERANTA FELDA Sarawak) yang memperkenalkan aku kedai kawan dia ni. Nama kedai ni pun agak unik juga iaitu "SINGGAH MERATAH". Hahahaha menarik kan? Memang datang sini meratah je la kojenye... X dinafikan memang terbaik abg ni buat ikan bakar. Gerai dia pun kecil je, tapi mesra pengguna & siap ada FACEBOOK lagi tu.


Eh eh eh...gerai kecik pun ada di fb? Dunia moden.... anyway, dah beberapa minggu Singgah Meratah di buka and Alhamdullillah, sokongan dari kengkawan and customer pun semakin meyakinkan bak kata abg tu.


GERONGGONG..... nice...

IKAN BAWAK TERENGGANU


Yang ni paling specel name dia "PISANG BAKAR BERSAMBAL"

Kat kedai ni aku paling suka makan "PISANG BAKAR BERSAMBAL".. pisang bakar kot..besttt...



Mun bekenan or ingin nak nyerik...datang jak di Matang Ria Mall.....sine ya..belakang e-mart kah? sebenarnya sebelah Upwell Supermarket sik jauh dari Kubah Ria....hehehe klaka Sarawak sikit...

Hah... lagi satu lupa lak... ada la sorang kawan aku tu jelez bila aku cakap makan "IKAN BAKAR" ni petang tadi..Maybe dia x pernah makan kot..ngeee...hehehe siapakah itu..lalalalalalala ;-p


"Lagi 1 aku suka pergi sini sebab selalunya En. Awang yang belanja..hehehhehee..ttteeeetttttttttttttt"


Sekian......... ;-)





Share:

0 comments:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.

Random Posts