Mereka menulis menerusi amalan, Saya menulis melalui perkataan

Rabu, 25 April 2012

SIAPAKAH YANG BERHAK DICINTA DIATAS CINTA???

CINTA.... Sebuah kata yang indah didengar, manis diucapkan, nikmat dirasakan. Cinta adalah kurniaan dari Allah yang diberikan kepada manusia.


Segala puji bagi Allah yang telah menjadikan cinta sebagai jalan menuju kepada yang dicintai-Nya dan telah menjadikan ketaatan serta ketundukkan kepada-Nya sebagai dalil atas kebenaran dan kejujuran cinta.


Allah yang telah menggerakkan jiwa dengan cinta menuju kesempurnaan. Mahasuci Allah yang telah memalingkan hati kepada yang dikehendaki-Nya dan untuk apa yang dikehendaki dengan kekuasaan-Nya. Allah yang menjadikan cinta menjadi bercorak dan berwarna, membahagikan cinta kepada para hamba-Nya, memberikan pilihan kepada mereka apa dan siapa yang dicintainya. Ada cinta yang mulia dan ada yang hina, ada yang cinta harta, wanita, takhta dan segalanya.


Namun ada sebuah cinta yang paling mulia iaitu cinta kepada Sang Pencipta Cinta, yang telah menciptakan alam semesta dengan cinta dan untuk cinta kerana pada hakikatnya cinta yang tertinggi dan termulia dari hamba di alam ini ialah menghambakan diri kepada-Nya. Tidaklah jin dan manusia diciptakan melainkan untuk menyembah kepada-Nya & seluruh cinta haruslah tunduk di bawah cinta-Nya dan cinta kerana-Nya.


Semakin bertambah cinta seseorang kepada Allah dan Rasuk-Nya, semakin bertambah pula rasa manis imannya. Kerana rasa manis dalam hati, kelazatan iman tidak diketahui melainkan oleh Allah S.W.T itulah yang dinamakan "CINTA DI ATAS CINTA"



Share:

0 comments:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.

Random Posts