Mereka menulis menerusi amalan, Saya menulis melalui perkataan

Khamis, 12 Julai 2012

ANTARA HARAPAN YANG BELUM PASTI

Assalamualaikum W.B.T.
Sudah lama kiranya aku x menjengah blog ni..
Tiada apa yang inginku ceritakan melainkan tajuk yang kini kian berputaran di benak hati menitikkan bibit-bit keresahan dan kerungsingan dalam diri hingga aku jadi puitis begini..hahhaha..

Impianku yang selalu aku impikan, menjadi idaman dihati tapi sukarnya mengharungi, terasa peritnya ku lalui.
Dulu aku sangat mengimpikan untuk punya kawan yang ramai, paling aku risau bila aku salah faham dengan sahabat2 ku. Pernah 1 ketika aku salah faham dgn sahabatku sampai berbulan lamanya. Alhamdullilah, Allah telah mendekatkanku kembali dgn sahabatku. Itulah antara impianku yang ku capai.

Aku ingin menamatkan pengajian ijazah sarjana muda dengan persahabatan, kejayaan dan kepuasan, kemudian aku ingin seorang insan yang boleh menjadi teman yang betul2 teman untuk hidup aku. Itu impian aku.
Impian itu adalah harapan diri ini. harapan itu bukan sekadar mengharap tanpa usaha. Adakalanya aku terasa usaha itu meletihkan dan sia2 sahaja. Tapi Allah telah beri peringatan kepada hambanya. Orang2 yg berusaha dan mengsyukuri nikmatnya akan melalui hidup dengan baik. Walaupun keputusan peperiksaan aku x sehebat rakan2 yang lain, aku bersyukur dengan kurniaannya. Aku x pernah rasa menyesal kerana itu yang aku usahakan dan itu jua lah yang akan aku dapat. 

Special thanks to all my frenz. Tq kerana membantu aku dan menjadi sebahagiaan impian dan harapan hidup ini.

Share:
Location: Felda Bukit Mendi, Triang, Pahang, Malaysia

2 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.

Random Posts